Kabouters (JO6-1)

Al een aantal jaren bieden wij als v.v. Makkum gratis voor de allerjongsten in het voorjaar en najaar Kaboutervoetbal aan. Deze trainingen zijn met name bedoeld voor de 5-jarigen en zijn gericht op het spelenderwijs omgaan met de bal en met elkaar.

Kaboutervoetbal is de eerste kennismaking van een kind met het spel voetbal. Doel van het kabouter voetbal is dat de kinderen plezier beleven aan het spelletje voetbal. Oftewel kunnen “ruiken” aan het voetbal en de voetbalvereniging Makkum. Als de kinderen 6 jaar zijn, stromen ze iets makkelijker door naar de JO7.

Vanaf 6-jarige leeftijd kun je in competitieverband voetballen bij vv Makkum. Omdat kinderen vaak al eerder willen voetballen organiseren we als voetbalvereniging Kaboutervoetbal! Jongens en meisjes die vanuit zichzelf enthousiast zijn om te voetballen zijn van harte welkom. Plezier en laagdrempeligheid staat voorop en speelsgewijs leren de kabouters omgaan met de bal, maar ook goed omgaan met elkaar zoals dat in een teamsport hoort: respect voor elkaar.

De trainingen worden gegeven op sportcomplex de Braak van v.v. Makkum. Tijdens de training moeten ze in makkelijk zittende kleding en sportieve schoenen lopen. Voetbalkleding/schoenen mag, maar zijn niet verplicht. Het kaboutervoetbal wordt u aangeboden door v.v. Makkum. De kabouters hoeven dus geen lid te worden van v.v. Makkum.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!