Informatie algemeen

Wat is voetbal?

Voetbal is een wereldwijd populaire balsport waarbij twee teams tegen elkaar spelen op een grasveld met twee doelen. Voetbal is een sport waarbij je probeert de bal in het doel van de tegenstander te krijgen. De bal mag met ieder deel van het lichaam gespeeld worden, behalve met de armen en handen. De keeper, degene die probeert de ballen uit het doel te houden, mag de bal wel aanraken met zijn armen en handen.

Waarom voetballen?

Voetbalverenigingen spelen een belangrijke rol in de maatschappij. In de eerste plaats omdat hier veel mensen actief zijn, want sport en beweging is belangrijk voor de gezondheid. Zeker nu mensen steeds vaker stilzitten op hun werk of voor de televisie, computer of mobiele telefoon. Daarnaast zorgt voetbal ook voor verbinding. Je kunt sociale contacten opdoen en onderhouden. Zo bieden verenigingen een belangrijk tegenwicht aan de individualisering in de maatschappij.

Ook leer je jezelf ontwikkelen als een teamspeler. Je leert bij op het gebied van discipline, doorzettingsvermogen, samenwerking, communicatie en respect voor elkaar. Daarnaast is voetbal gewoon het leukste spel op aarde!

Waarom v.v. Makkum?

Voetbalvereniging Makkum is een gezellige dorpsclub waar eenieder welkom is om zijn of haar favoriete spel te spelen. Dit kan zowel op prestatief als op recreatief niveau. Naast het aanbod van trainingen en wedstrijden organiseren wij regelmatig toernooien, evenementen en activiteiten voor jong en oud. Voetbalvereniging Makkum heeft een grote groep vrijwilligers die de club een warm hart toedragen. Van alle leden verwachten wij dat eenieder zijn of haar steentje bijdraagt.